Історія створення Центру
У 1999 році Українським інститутом соціальних досліджень в межах проекту UNICEF «Трансформація державних інститутів піклування про дітей в Україні» був створений центр соціально-психологічної реабілітації «Подолання».
До 2012 року Центр існував як програма.
З січня 2013 року Центр «Подолання» набув юридичного статусу та почав працювати як державна організація. Зараз офіційна назва установи «Центр соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями Солом’янського району міста Києва». Особливості діяльності Центру Надзвичайно важливим моментом роботи «Центру соціально-психологічної реабілітації дітей і молоді з функціональними обмеженнями Солом'янського району м. Києва» є комплексний підхід до вирішення проблем соціальної, фізичної та психологічної адаптації до довкілля дітей з певними фізичними та інтелектуальними особливостями.
Програма реабілітації
Програма реабілітації центру розрахована на вікові категорії дітей та молоді з функціональними обмеженнями від 7 до 35 років. Це не є інтернат. Сюди діти приходять для спілкування, отримання певної допомоги у формуванні навичок самообслуговування та навчання, корекції поведінки, набуття навичок перебування у соціумі. Є певна кількість дітей, які постійно отримують кваліфіковану допомогу. Але робота Центру на цьому не завершується. Сюди приходять батьки з дітьми для отримання консультацій, практичної допомоги спеціалістів: фізичного реабілітолога, логопеда-дефектолога, корекційного педагога, соціального педагога та психолога.
Цілі та напрямки реабілітації
Місія Центру полягає в тому, щоб надати можливість дитині розвиватися відповідно до її здібностей і талантів, незалежно від захворювання. За допомогою програмних методик навчання, фізичної, психологічної й соціальної адаптативної реабілітації діти мають можливість набувати певні побутові та соціальні вміння для найбільш повної інтеграції в життя суспільства.
Девіз Центру: «З Вами – для Вас»
Діти та молодь з обмеженими можливостями, їхні батьки є не просто клієнтами, тобто пасивними споживачами послуг, а й активними учасниками та партнерами всієї роботи. Вони мають право виявляти ініціативу в проведенні різноманітних заходів, брати участь у опитуванні щодо ефективності роботи спеціалістів, обговорювати важливі питання, що стосуються загального змісту соціально-педагогічної роботи.
Мета Центру
Забезпечення інтеграції дітей та молоді з особливостями психічного, фізичного та розумового розвитку в соціумі шляхом надання комплексної соціально-педагогічної, психологічної та правової допомоги. Центр використовує прогресивні форми та методи соціальної роботи, що активізують внутрішні збережені сили особистості, сприяють її духовному зростанню, формуванню навичок співіснування в соціумі, розвитку самостійності в різних сферах життя людини.
Наші завдання
- Надання комплексу реабілітаційних послуг відповідно до потреб дітей та молоді;
- Створення позитивного іміджу дітей та молоді з особливими потребами у суспільстві;
- Надання консультативної допомоги та психологічної підтримки сім’ї;
- Психологічна підтримка батьків;
- Сприяння створенню оптимальних умов для спілкування, відпочинку й дозвілля дітей та молоді;
- Організація системи само- та взаємодопомоги батьків, які виховують дітей з особливостями розвитку, забезпечення їх правової обізнаності щодо відповідних законодавчих і нормативних актів;
- Створення сприятливих умов для розвитку та реалізації творчих здібностей дітей та молоді;
- Формування досвіду стосунків у соціумі, навичок адаптації до соціального середовища у дітей та молоді з функціональними обмеженнями;
- Розвиток та підтримка волонтерського руху;
- Представлення досвіду роботи Центру в ЗМІ, наукових навчальних організаціях та спеціалізованих виданнях.
Головні принципи роботи Центру
Повага до особистості, співчуття, конфіденційність, довіра, створення рівних можливостей, професійна компетентність і взаємодопомога.
Мета реабілітації – досягнення оптимальної якості життя та функціональних можливостей, максимальної незалежності.
Напрямки реалізації цілей:
- Фізична реабілітація (лікувальна фізкультура)
- Соціальна реабілітація (адаптація до соціального середовища, отримання бази знань згідно шкільної програми)
- Психологічна реабілітація (робота психолога та логопеда у напрямку пристосування до життя)
- Робота з батьками